Prosim Display en Xplane11

jedeen

Prosim Display en Xplane11

Postby jedeen » 10 Jan 2017, 15:21

Hallo, het is al weer 3 jaar geleden dat ik op dit forum ben geweest.
Toen probeerde ik ook al om Prosim aan de praat te krijgen met Xplane, helaas niet gelukt.
Vandaag doe ik een nieuwe poging.

Mijn probleem:
Ik heb Xplane11 Beta, draaiend op een W7 machine, FPS in het begin 22fps, naarmate de dag vordert zakt dit wel naar beneden, maar dat is te wijten aan de beta versie van xplane.
Ik heb ook een trial versie van Prosim737 binnen gehaald.
Ik probeer thans om de module "Display" aan de praat te krijgen.
Deze module draait op een geupgrade xp machine, upgraded naar W7.
Ik heb de diverse IP's ingesteld in Prosim en Xplane.
Ik heb verbinding, getuige de groene balk in config en het feit dat ik netjes de knipperende tekst "PAUZE" in de PFD zie verschijnen als ik de P-toets druk.
Xplane geeft ook aan dat er data wordt verzonden.
MAAR.........
In de PFD is de gehele rechterzijde (Speed) een grote witte rechthoek.
In de PFD en de ND wordt geen enkele data getoond, bv. als ik de headingbug wil verzetten door een andere heading te kiezen dan wijzigt er niets in de ND
Hetzelfde geldt voor de altitude, als ik deze in de MCP wijzig dan komen deze wijzigingen niet door in de PFD.

Kan iemand mij zeggen wat ik hier fout doe ???????
Aanvullende info....ik vlieg al 4 jaar met de IFly737 in een home cockpit, zie mijn website http://www.jedeensim.nl
Alle componenten (MIP, OVH, MCP, Pedestal) worden aangestuurd middels Sismo boards behalve de TQ, deze wordt aangestuurd met een Arduino Mega.
Alle programma's zijn zelf geschreven.
En ja, deze programma's moeten alle worden herschreven als de overschakeling naar Xplane en Prosim gaat lukken.

Met vriendelijke groeten
Derk

Update: Upper en Lower Eicas werken.
Captain en FO inboard en outboard instrumenten werken niet.

dvincent

Re: Prosim Display en Xplane11

Postby dvincent » 11 Jan 2017, 15:26

X-Plane heeft geen prioriteit dus ik zou mij de moeite besparen voorlopig.

jedeen

Postby jedeen » 11 Jan 2017, 18:02

Dank je Dirk,

ik hoop dat je ongelijk hebt. :)
In de configuratie kan ik kiezen tussen twee simulatoren, MSFS en Xplane.....dussssss moet er een comptabiliteit zijn
De keuze voor Xplane heb ik ingesteld en er functioneert wel het 1 en ander maar niet alles.
Bij mij hoeft ook alleen maar de In- en Outboard instrumenten te functioneren plus de bovenste en onderste Eicas.
Beide laatste instrumenten functioneren dan ook prima
Het alternatief is om meerdere copieen van Xplane te laten draaien op de betreffende PC's, maar deze moeten dan wel voldoen aan de minimum eisen voor Xplane11 en die eisen zijn hoog.
Dat zou dan betekenen dat ik 2 nieuwe PC's moet kopen en dan wordt het wel een heel dure omschakeling.
Ik wacht af op berichten van Prosim.

Mvg Derk

dvincent

Postby dvincent » 12 Jan 2017, 12:31

Je hebt toch wel ProsimMCP ook opgestart ?
En inderdaad, er zijn onderdelen die werken en onderdelen die het niet doen. Dat kan nog best een tijdje zo blijven want de prioriteiten gaan nu naar de A320 en naar het inbouwen / aanpassen van de B737 aan de nieuwigheden die ook reeds in de A320 zitten.

jedeen

Postby jedeen » 13 Jan 2017, 14:41

Hallo Dirk,
had die MCP niet gestart, ff gedaan....en ja de headingbug kan nu verplaatst worden.
Hiermee is dus aangetoond dat de verbinding tussen de prosim onderdelen prima werkt....maaaaaarrrrrr....niet de verbinding met Xplane.
Op de MCP van de 737 in Xplane11, veranderd er niets, ook niet op de PFD en ND instrumenten.
Tevens blijf ik met dat probleem van die witte rechthoek zitten.....zie bijlage.
Er zit niets anders op dan naar iets anders te gaan zoeken want Prosim is nog niet veel veranderd sinds 2013 :( .
Mvg
Derk
Attachments
Prosim1.jpg

dvincent

Postby dvincent » 13 Jan 2017, 20:17

De MCP van X-Plane zal nooit meegaan met de ProsimMCP omdat die andere variabelen gebruikt. Ook in FSX of P3D gaat de MCP niet mee. Het witte vlak zal wel een andere oorzaak hebben.
Prosim heeft "behind the scene" of "onderhuids" wel degelijk veranderingen gehad en die gaan nog steeds door al merkt de gebruiker daar op het eerste zicht niet veel van. De code is deels herschreven, deels aangepast.
De meeste veranderingen cq. uitbreidingen gaan er stilaan aankomen. Principes die in de A320 ontworpen werden gaan beetje bij beetje geïntroduceerd worden in de B737, de TODO-lijst wordt sedert enige tijd aangepakt door Humberto enz.

Return to “Dutch - Nederlands”